Auto-Rx logo

Bestill her!
 
 
Auto-Rx Banner
 
 


Auto-Rx® kjemiske oppbygning


Auto-Rx® er laget av 3 estergrupper. Den første, Lanolin- ester står for mesteparten av rensingen. Dens oppgave er å impregnere overflater med avleiringer, sot og slam.

Den andre er en alifatisk ester. Dens oppgave er å bedre oljefilmdannelsen hos vertsoljen, så man eliminerer potensielle tørre punkter under rensingen. Den er også meget motstandsdyktig mot oksidasjon og er et gunstig tilskudd til vertsoljen mens avleiringer fjernes og flyttes til filteret.


Den siste esteren er en biologisk nedbrytbar polyolester, som gir vertsoljen kraftig høynet evne til å motstå trykkbelastninger i oljefilmen.

Auto-Rx® utnytter varme, trykk og oljestrøm til å løse opp og fjerne avleiringer. Siden disse har tatt lang tid å avsette, bør man også være tålmodig og metodisk når de skal fjernes også.


Kombinasjonen av estere gir vertsoljen ekstra polaritet, noe som får den til å gjeninnta overflatene som avleiringene har overtatt.

 Smøreoljer kan til en viss grad hindre avleiringer ved hyppige oljeskift, men ikke fjerne stort av det som allerede er der. Det er her Auto-Rx® kommer inn i bildet!


Rensing av motorer med Auto-Rx®

Diesel Engine Cleaning

 

FORDELER:

  • Auto-Rx® gjenoppretter motorens maksimale ytelse
  • Auto-Rx® kan redusere oljeforbruk
  • Auto-Rx® gir optimal forbrenning og minimerer avgasser da stempelringsystemet renses og kompresjonen bedres.
  • Auto-Rx® fornyer og mykgjør simmerringer, noe som ofte stanser lekkasjer og "svetting" rundt roterende akslinger
  • Auto-Rx® fjerner behovet for andre tilsetninger og rensemidler
  • Auto-Rx® gjør at smøringen blir bedre
  • Auto-Rx® skåner turbolagrene ved å fjerne fastbrente avleiringer
  • Auto-Rx® gir en etter-effekt med bedre smøring da rene overflater tillater at polariserende oljer bedre henger fast på sliteflatene

Her er hva som foregår i motoren av skadelige prosesser:

Når motoren går utvikles sterk varme, og denne varmen bryter langsomt ned komponentene i motoroljen. Sammen med forbrenningsprodukter i eksosen, slik som syrer, sot, vann, aske og for ikke å glemme forurensninger som dras inn gjennom innsugsluften, vil oljen etter hvert både miste smøreevne og inneholde en menge uønskede stoffer. Disse stoffene vil vandre rundt i motoren og avsettes i oljekanaler, svis fast rundt stempelringene, påvirke pakninger og osv. Mye småkjøring gir høyt vanninnhold og mye sot i oljen, noe som kan gi en geleaktig grøt av svartslam som blir liggende i bunnpanne og andre steder. Dette ser man ikke utenfra, og mye av dette kan bli liggende igjen ved oljeskift.

Auto-Rx® løser opp disse avleiringene langsomt så de følger med oljestrømmen og havner i oljefilteret - alt mens du kjører og uten driftsstans.

Mange slurver med oljeskift, kjører for lenge med gammel olje, har nye småkjøring som gir vann og slam i oljen - Auto-Rx® fikser dette problemet.

Hvordan brukes AUTO-RX®?
(Før du kjøper Auto-Rx® : Sjekk hvor mye du trenger og hvordan det brukes. Hovedfremgangsmåten er som følger:

Man bruker Auto-RX på lignende måte som når man vasker noe med såpe og vann, først innsåping, deretter skylling. Auto-Rx® tilsettes motoroljen i et visst forhold, ca 6-7% og man kjører motoren som vanlig i ca 500 mil. Dette tilsvarer "innsåping", Auto-Rx®  vil fordele seg i motoren og langsomt mykgjøre avleiringer og overta plassen for disse. Deretter bytter man olje med ny, og kjører nye 500 mil, dette tilsvarer "skylling". Det er nå man som regel begynner å merke resultatene, avleiringer, sot og forurensninger skylles nå langsomt vekk og havner i filteret. Vær tålmodig, det har tatt tid å bygge opp avleiringene og det bør ta tid å skylle dem vekk også for å unngå problemer med tetting av oljekanaler.

Ikke bruk Auto-Rx® i totaktsmotorer eller motorer der man blander olje i bensinen!

Periodisk bruk av Auto-Rx® opprettholder motorens maksimale ytelse. Kjøpt bruktbil sa du? Da er en runde eller to med Auto-Rx® obligatorisk.

 AUTO-RX® vil ikke fikse defekte pakninger eller andre mekaniske feil! Men Auto-Rx® , sammen med en god konvensjonell olje kan bidra til at svetting rundt simmerringer stopper da disse mykgjøres og holdes rene.

AUTO-RX® er ikke løsemiddelbasert!
Nedenfor sammenligner vi Auto-Rx® med løsemiddelbaserte "flush"-produkter:

    Løsemiddelbasert motorrens       Auto-Rx® Motorrens
1. MÅ fjernes etter bruk, typisk etter  5-10 minutter 1. Remains in the engine; works while you drive
2. Endrer oljens viskositet og egenskaper 2. Har ingen effekt på viskositet eller andre egenskaper
3. Kan fjerne avleiringer i klumper som igjen kan tett oljekanaler og oljesil 3. Løser opp avleiringene så de følger oljestrømmen og eventuelle finpartikler setter seg i filteret
4. Ofte giftig, "sjokkbehandling" 4. Ikke giftig, ikke sjokkbehandling - tvertom
5. Oljeskift greier sjelden å fjerne alt av tilsetninger, noe vil fortsatt sirkulere i oljen og kan gi skader 5. Litt Auto-Rx® vil bli igjen i oljen og fortsette å ha positiv effekt på motoren.

Auto-Rx® er samme produkt for både motorer, gir, servo og differensial, det er bare bruksmåten som er forskjelling.

Material Safety Data Sheet

 
   

Copyright 2002-2011. Auto-Rx Worldwide, Inc., Jacksonville Beach, FL USA. All rights reserved.
Site Design by WordPro